dijous, 16 d’octubre del 2008

Fa 68 anys, un dia i 15 hores

Dijous 16 d'octubre de 2008. Són les nou del vespre.

Fa 68 anys, un dia i 15 hores, al fossar de Santa Eulàlia del castell de Montjuïc, Companys va rebre els trets que van acabar amb la seva vida. No va ser l´'únic afusellat, n'hi van haver molts més, judicis injustos. Podem anul·lar el que faci falta (i fa falta) però no els retornarem la vida.

No sé quan fa que s'ha dut a terme la l'última "execució" d'un condemnat a mort, molt poc segurament, les noticies dels diaris no m'ho expliquen.



Comentari a banda, llunyà i diferent del tema que, no em pregunteu perquè, he necessitat postejar avui: Sóc conscient que hi ha set visites a l'entrada del dia 14. M'agradaria respondre-les, una a una . Ai! Aquest temps que no existeix, però s'escapa, s'escapa ...

Demà, o com a molt dissabte (primer dia de festival) segurament ho faré. De moment petons a qui els vulgui rebre. Sempre petons.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

festival? El de poesia no l'havíeu començat, ja?

Ai, que sóc com aquells jóvens connectats perpètuament que només llegeixen en diagonal...

Altrament, no sé on vaig llegir que allò de "tornarem a vèncer" que va dir Companys no tenia sentit. Que quan havíem vençut mai.

Josep ha dit...

Jo no sé si tenia sentit o no, pero només esmentar la frase "tornarem a vèncer" ja em fa tenir ganes de seguir lluitant! (En tots els terrenys, ja que la política está cada día més tèrbola i fa més i més pudor!). Avui el PNV ha donat la conformitat als presupostos, quan havia dit que aixó no ho faria mai sino fòs a canvi de no sè quins traspassos, entre ells, la caixa de la seguretat social; i ja veieu... avui han signat i ni caixa ni rès de rés. Uffff.... un tufillo que m'arriba Urumea avall!
Tornarem a vèncer, morenita; o, com diu el meu amic Ramón:"Josep, no et preocupis, estem condemnats a vèncer". Per que vèncer, és, entre altres coses, fer la nostra vida més digna a pesar de les continues agresions (dels polítics, dels bancs i de tota la merda que els envolta).