divendres, 4 de setembre del 2009

Preguntes


4 de setembre de 2009 a Les Borges del Camp, ja falta menys pel 8. Fa estona que han tocat les 7 i encara no he sortit a regar. Mentre repasso la premsa virtual del dia continuo, com un pollet, xopa de suor. Em pregunto si suen els pollets.

Diu la ministra Chacón que vol augmentar les tropes a d'Afganistan si la violència creix. Em pregunto a quin tipus de violència s'està referint. A la de les bombes de l'OTAN que avui han matat 90 persones la meitat de les quals eren civils? A la que exerceixen els guàrdies de l’ambaixada nord-americana a Kabul sobre els seus ajudants afganesos?

Quina xafogor! M'ofego! Em pregunto perquè no sóc a l'Empordà retratant les fulles grogues de tardor. Sí, la tardor a l'Empordà ja ha començat, així ho diu la Serpentina, i si la Serpentina ho diu va a missa. A missa la Serpentina? No, això no m'ho pregunto.

La grip A és a tot arreu en forma de lletra impresa, la culpabilitat dels virus porcins a la premsa oficial i el nom del màxim defensor d'aquella "llibertat duradora" a la no tan oficial. Continuen arribant al meu correu powers points en la línia no oficial. Em pregunto si ja n'hauré rebut prou com per estar en alguna llista de la CIA.

Quina calor! Em pregunto si allà al Nord Oest, cap a Vigo concretament, han encès el foc i han fet rotllana per explicar contes de bruixes. Em pregunto què deu tenir tan enfeinada la Meiga que no ens pot escriure cap conte per nosaltres.

Encara no he vist Mapa dels Sons de Tòquio. No m'agradaria perdre-me-la. M'assabento que la primera dama japonesa viatja a Venus en esperit mentre el seu cos dorm plàcidament en algun lloc de l'illa nipona. Em pregunto si hauran tingut alguna cosa a veure en el canvi de govern els homenets o homenetes de color verd.

Ahir, a Reus, també feia aquesta xafogor. Dins la sala 4 del Museu gairebé ens marejàvem. Em pregunto perquè no condicionen la sala d'alguna manera quan hi ha inauguracions. Ni que sigui amb ventiladors.

Abans d'ahir vaig trigar a apagar el llum de l'habitació, necessitava saber qui era l'assassí. Ahir vaig entrar a la Galetea decidida a canviar de gènere (de gènere narratiu, que no se'm malentengui ara). Em pregunto perquè en vaig sortir amb "Barcelona Tràgica" a la mà.

Per fi han enterrat el Michael Jackson.

3 comentaris:

mina. ha dit...

En canvi, ahir a Cerdanyola va refrescar. Bon dia, tingueu visites físiques, guàrdies diverses, o pogueu descansar.

serpentina ha dit...

...i qui era, l'assassí? jo també he canviat de gènere després d'haver-me cruspit la famosa trilogia (si m'ho he passat be!); be, de fet m'haig de ficar dins la biblioteca i trobar un llibre que em piqui l'ullet; sobre la peli ja en parlarem, però promet; sembla que la llàstima és que no es pugui sentir en versió original,ja que es perd la màgia de la veu de l'actriu japonesa (comarques i versió original son unes de tantes paraules incompatibles)...pot.ser dilluns hi aniré ...a passar-ho be...sempre petons

josep ha dit...

Nosaltres passem un cap de setmana amb els meu pares a les Landes. Tranquilitat i fresqueta! La Josefina ens diu que estaba farta de calors i que aqui encara no ha suat. De fet, a la tarad quan cau el sol cal abrigar-se amb algún jersey. Un cap de setmana tranquil abans d'agafar, el dia 10, l'avió cap a Cambodia.Petons.