dimarts, 17 de juny del 2008

El meu poble



Aquest matí feia un temps estrany, potser per això m'he aixecat amb força maldecap. Tenia una reunió que intuïa difícil i de fet ho ha estat. Mentre anàvem cap a la feina, el meu maldecap i jo, ens han fet aturar perquè asfalten la carretera. Més temps per escoltar totes les noticies. Menys temps per poder arribar puntual. De les noticies dos o tres coses m'han cridat l'atenció i no pas en positiu, això ho recordo, però no recordo de què tractaven. Em passa cada vegada més sovint, escolto o llegeixo alguna cosa (quelcom que dirien alguns o algo que podria dir jo en qualsevol moment de manera espontània) i d'aquest "algo" que em crida l'atenció i que estic convençuda que recordaré (per poder comentar aquí, per exemple, o senzillament amb l'Enric quan fem la cerveseta de rigor) al cap d'unes hores ja no recordo absolutament res. Diuen que és memòria selectiva, jo no ho tinc tan clar... Al vespre el temps havia millorat, a fora s'hi estava bé, he agafat una estona la manguera (ai mànega) i l'he passada per damunt dels rosers. Millor, ja força millor. Cap a les 7 he sortit direcció al carrer del Comerç, és el carrer més bonic del poble. Les poques persones amb les quals parlo sovint són en aquest carrer, bàsicament la carnissera i la verdulera. Fins fa tres mesos també hi havia l'estanquera, una dona genial, d'una vitalitat inacabable i d'una amabilitat entranyable. Va ser ella qui ens va presentar el senyor Santiago. Fa tres mesos va tancar l'estanc, i jo vaig deixar de fumar. El carrer del Comerç és el meu petit vincle amb el poble. Però hi ha més coses, i més gent. Hi ha gent de lletres i gent d'art. Hi ha una poetessa amb qui mai no he parlat, tinc un petit recull dels seus poemes, damunt la taula. A casa de la poetessa un dia hi va ser el cunyat de la Serpentina que viu a Mallorca, amb ell sí que he parlat. A les Borges hi ha un escriptor que guanya premis literaris a dojo i ens mostra un rostre que no és el seu. El seu darrer llibre té molt bones crítiques, hauré de fer alguna cosa per aconseguir-lo aviat i llegir-lo. Ara encara llegeixo el Galeano, que viu a Montevideo. A les Borges hi ha uns avis encantadors que passen cada dia a fer-la petar una estona amb l'Unda i la Petita i s'enfaden perquè quan nosaltres som a casa elles fan com qui no els coneix de res. Al meu poble es fan unes de les millors coques en recapta del món. Al costat del forn té la botiga la Merche, amb totes les seves andròmines. Abans la Merche tenia tabac, jo li comprava un paquet de tant en tant i ella m'explicava la vida, ara fa dies que no li pregunto com està. I molt a prop la Tere, que fa fotos molt boniques i que es relaciona virtualment amb el Pep, que és a Donosti. El món és ben petit, és tan fàcil conèixer gent de lluny! El meu poble és molt gran, té molts racons que no he descobert, moltes històries que desconec i molta gent extraordinària amb qui mai no he parlat.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei, Magda: gràcies per esmentar-me. Records a l'Enric.

Josep ha dit...

Ja pots regar be les roses doncs d'aquí un parell de setmanes ja serem allà amb tot l'equip!!!(deixa una mica d'aigua per en Peru...jejeje)

Magda ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Magda ha dit...

Oscar: Porto cinc anys en aquest poble que ja anomeno meu però el conec ben poc. Segur que a l'hora de fer esments m'he deixat moltes coses i, especialment, molta gent. En tot cas, quan es té per veí algú que s'ha fet un nom en el món de la literatura, ve de gust explicar-ho als amics, gairebé t'hauria de dir allò de: gràcies a tu per ser-hi.

Sí Pep, sé que us tindré i saps que en tinc ganes i sabeu que casa nostra és casa vostra si és que hi ha cases d'algú (que els ho preguntin a les immobiliàries). I no pateixis que et portaré a Albarca.

serpentina ha dit...

hola Magda, ja fa 3 mesos que no fumes? ets una "crak", deus tenir les galtes ben rosadetes i bufones...en Feliu coneix una poetessa del teu poble?, pot.ser és la mateixa que un dia es va posar en contacte amb en Miquel per un tema que ara no recordo?..veus,els oblits són per tot arreu i per a tot.hom, això és que tenim el disc dur un xic ple! En quan a les noticies,per a mi és un cas diferent, la informació sobre els polítics i les seves casetes/partits ja cansen de tan emprenyats que estem (al menys jo); sembla que els periodistes no tinguin altre feina que riure'ls les gracietes tota l'estona; es ben bé que hi ha necessitat de sang i fetge permanent,i aixó val per qualsevol àmbit de la vida, sembla que si no s'està al límit de (i si no s'està es fa veure)...no ets viu; amb les possibilitats que té l'harmonia! amb el que costa gaudir-ne de fragments. Jo he arribat a la conclusió que tota aquesta super/estructura política-periodística viuen en un altre món diferent al meu, pot.ser fins i tot en una realitat paral.lela...només m'ho desmenteix que acaben afectant alguna part de la meva vida...tot aquest rollo per dir-te que fas bé d'impermeabilitzar-te mentalment contra algunes qüestions.Veig que has incorporat un corrector, diga-li que si no li agraden les paraules : "rosadetes" i "gracietes" m'és igual, a mi sí.Bé vaig a refrescar-me al terrat ja que acabo d'arribar de veure el meu pare a BCN i estic com rebullida; demà aniré a banyar-me i pot-ser m'hi quedaré a dormir per poder sentir el cant de les sirenes al capvespre.Petons

serpentina ha dit...

...només una aclariment, no vull que et pensis que et faig "luz de gas", ha estat en Miquel qui ha confessat haver instal.lat un traductor al firefox...Espero que us vagi bé la trobada a les Borges..petonets, per cert : bonica foto!

Anònim ha dit...

Magda: jo només porto 3 anys a Les Borges. I això d'haver-me fet un nom en el món de la literatura... bé, és discutible, però gràcies de totes maneres.

Òscar