dissabte, 30 d’agost del 2008

Encara queden tocs del sud





Darrer cap de setmana d'agost. Es dilueixen els tons de vacances. Dilluns comença el curs i fa mandra, una mandra terrible. Però falten dos dies per dilluns, calma doncs.






A les Borges, comença la Festa Major, hores d'ara hi ha competicions de futbol local i a les sis de la tarda una trobada de gegants. No hi seré, la mare Montserrat està fluixeta i a les tardes, algunes tardes, cal anar a fer-li companyia i ajudar-la en algunes qüestions domestiques. Li agrada que hi anem. De vegades m'agafa la mà i la manté una estona entre les seves, amb una força minsa però persistent. Em pregunta què llegeixo i li mostro la novel·la negra que tinc entre les mans, em demana que li deixi quan l'acabi. Ella, mentre, té al davant "l'Hola" Li porten totes les setmanes, li agrada tafanejar i aprofita per criticar la vida social dels personatges amb una sana ironia. Ahir la tenia oberta per les pàgines que mostraven les fotos de la Leticia, amb nas llarg i amb nas curt. Em vaig dedicar a mirar els nassos de la princesa. Quins nassos! Semblava un reportatge de la clínica en qüestió per induir a la cirurgia estètica. Suposo que ara totes les nenes espanyoles voldran seguir els passos de la princesa. Doncs sí que està malament l'economia de la casa real que s'han de dedicar a fer espots publicitaris de clíniques privades! Un bon exemple, sí, un bon consell, el millor a fer en temps de crisi es preocupar-se per l'estètica del nas. Quins nassos!

Però no ens enfadem, no val la pena, encara no és dilluns, encara vivim en el record recent de les vacances del 2008. Demà anirem al "Molino" del Pablo, serem vuit i els hem promès portar salmorejo. Ens en sortirem?


7 comentaris:

meiga ha dit...

Salmorejo, ummm. ¿Cuantos años hace ya que no pruebo salmorejo?

Magda ha dit...

Pues no sé Meiga, yo no sé cuantos años hace que no pruebas salmorejo, igual que Peru no sabe porque es tan guapo. Quieres? Aun estás a tiempo. Coge el avión ..... (Aunque no nos ha quedado como a Susa)

Josep ha dit...

No, no ens enfadem; la crisis sempre és pels mateixos Magda. Uno cosa és guanyar "menys" milions d'euros i l'altre no arribar a final de mes.
Per cert, qué tal el salmorejo? No ta quedat com el del sud?

Anònim ha dit...

Seguro que el salmorejo os ha quedado muy bueno y ademas si no lo han provado antes no sabran si esta mejor o peor.
El Pep siempre politizando, la verdad es que tiene razon.
No sabia que la princesa se habia operado de la nariz, lo que si parece es que este anorexica, me da igual,de todas maneras sea lo que sea lo cierto es que todo va a cargo nuestro
Pep creo que la Miren se dejo un libro en casa

Anònim ha dit...

Magda las fotos de les figues son acertadisimas

meiga ha dit...

xqdwhVolviendo a los sabores de este último fin de semana, me hago eco del mensaje: No, mejor no enfadarse, ni por las crisis económicas, ni familiares, ni por las cosas que han quedado sin hacer. Y no es pasotismo. Es mas bien convertir el descontento en algo positivo, transformar la caída en impulso que levanta.

Así que no me lamentaré de que la sobremesa con mi cuñada y mi suegra no llegue a servir para que la primera no acumule tensión, ni para que la segunda deje de ser una esclava del hogar por pura adicción.

No me lamentaré de que Víctor sea un rokero tan fácil de sobornar , tan maquiavélico y vendido, que al final se ha cortado la melena sólo para cobrar la propina de los abuelos (según él, un modo sencillo de hacerse con 400 euros para comprar una Fender de segunda mano a otra guitarrista a la que aprecia profesionalmente).

No me lamentaré de que Estrela me considere una petarda insoprotable porque opino que no debe salir de noche de forma habitual antes de sea alumna de 4º de ESO.

No me lamentaré de que los albañiles aún vayan a acabar las obras del tejado y el techo de arriba esta semana, acumulando ya un retraso de 15 días, con todo el trastorno de muebles fuera de sitio, habitaciones inutilizadas y mudanzas interiores que eso nos trae.

No me lamentaré de todo lo que me espera estos días en el instituto (que más que trabajo físico va a ser guerra psicológica).

No me lamentaré de lo que iba a leer y no leí, de lo que iba a escribir y no escribí, de lo mucho que iba a cuidar mis varices y mi rinitis crónica, y lo mucho que lo abandoné.

No me lamentaré de que quizás la última vez que probé salmorejo fue en septiembre del 2001 con mis compañer@s geólog@s , haciendo una ruta de 9 días que nos llevó al Veleta, y probablemente cerca de Ohanes, cuando aún no conocía a Susa, y que ya han pasado 7 años desde entonces cuando dije: Tengo que volver un día a hacer esto con más calma.

Y para que quede claro que no me voy a lamentar, no me queda otra que hacer algo positivo en esta tarde de domingo.

Se me ha ocurrido que, a falta de salmorejo en directo en Ohanes o en Torre Sans, lo mejor que puedo hacer es invitaros a una degustación virtual.

He dejado en flickr (osea, en el enlace de Fotos de Meiga) algunas escenas de este fin de semana, y en especial para vosotr@s unos pimientos de padrón, unas moras con yogurt y una tarta de mazana casera, junto con otros productos de nuestros minifundios.

Que vos preste/ On egin/ Bon profit

PD: No me fío mucho de los traductores on line, pero ya os imaginais que se trata de desearos buen provecho virtual.

Magda ha dit...

Joder Meiga, Vaya comilona, que bonitos productos i que bonitas fotos ... No se si el autocar va a ir para Ohanes o para Vigo, la cosa es que junto imposible, no estan precisamente al lado.

Vale no te lamentes no ... no nos lamentemos. Mañana de nuevo .... no, no y no, no me lamentaré .....

AI AI AI AI Que no, que no me quiero lamentar.