dijous, 10 d’abril del 2008

10 d'abril

10 d'abril de 2008 segons els calendari gregorià. Potser en algun poble de Chiapas ja són cap a l'any 20.000. Abans que m'oblidi recordo a tots i totes les persones que passen per aquí que demà és el meu aniversari. Molt especialment ho recordo a la gent de Donosti, que no es pensin que em dono per felicitada amb les cançonetes del dia 4. Demà tinc una festeta amb un grup de gent de la feina, no vindré per aquí fins al vespre i potser aniré una mica tocada, així és que si el Pep em vol fer alguna sorpresa a Begirada ja s'hi pot posar que m'agradaria disfrutar-la avui, a veure si em minimitza aquesta semi-depre que s'està instal·lant. No li he donat permís per entrar, però aquí està i per les energies que porta tinc la sensació que s'hi pensa quedar, com a mínim fins demà. I no penso continuar traient-me roba, segur que, com li va passar el diumenge a la Pepa, no em veuria gents afavorida.


A Reus hi ha 20 graus de temperatura i està seré. A altres llocs plou i fins hi tot els aiguats han fet mal. Com diu el Raimon algú hauria de portar la pluja a escola.


Una pestanya m'avisa que les fotos de la Dolors que he pujat al flickr ja són a punt per organitzar-les, les posaré en un àlbum que es dirà el Mèxic de Dolors o alguna cosa així. Me les ha passades perquè li vam insistir que havia de fer àlbums virtuals. També ha escrit alguna cosa, perquè li vam insistir que volíem cròniques del seu viatge. Li pregunto que vol que faci amb tot això i em diu que no ho sap, ella de fet fa àlbums en paper, és el que li agrada. En nom de la Dolors us convido a veure, naturalment a casa seva, l'àlbum de Mèxic. Els que no puguin anar a Terrassa s'hauran de conformar amb aquesta petita mostra que avui serà al meu flickr. Fotos dels Bramula, un poble maya de Chiapas que sembla que va impressionar força la nostra amiga. Els propers àlbums, estimada Dolors te'ls faràs soleta, espero que t'obris el teu propi compte a flickr i t'animis a mostrar a tots els que no estem físicament al teu costat els documents gràfics de les teves mogudes pel planeta.


Són prop de les sis de la tarda del dia 10 d'abril. Jo no sé com evitar el melazo, de fet ni tant sols sé el que és. Recordo el poble on el Pep no es va fer ric amb la fotografia, era un poble bonic, encara que la gent, com la de Les Borges, preferís anar de botigues a la capital. No he llegit Persépolis, tot just estic acabant la historia d'Adam i Eva de la Belli que com sempre és molt "mona". No li hem tornat a veure la jaqueta a la Pepa, sé que, inevitablement, continua sentint ràbia i ho entenc, i ho comparteixo, i torno a tenir ganes d'abraçar-la i dir-li que aquí es pot treure tot el que vulgui, que mai no la veurem desfavorida i que avui, que és 10 d'abril, vigília del meu aniversari, també tinc ganes de cridar coses lletges. Però a mi també em relaxa venir aquí i escriure, i trobar les fotos de la Dolors al hotmail i els russos a Begirada .


Serpentina? No, no és la Cèlia (que s'està recuperant). Serpentina és ..... Ho mantindrem en la incògnita. Serpentina és .....


Ep, està tronat, uns trons espantosos, casi fan por. Per aquí fora hi ha alguna cadernera que refila cada matí. Ara amb els trons s'ha animat i després de cada espetec greu, de cada rugit del cel, se senten els aguts i femenins cants d'un petit ocell valent que els desafia. Trona una cosa espantosa, però de moment d'aigua ni una gota.


Recordeu que és 10 d'abril i que no peso desvetllar la identitat de la Serpentina.


8 comentaris:

Anònim ha dit...

Para una vez que iba a felicitar a tiempo tampoco me ha salido bien, esta mañana el movil me recordaba que mañana es el cumple de la Magda, MOLTES FELIÇITATS y como dicen en mi pueblo que cumplas muchos mas.En las Borges truena aqui hace unos dias que volamos del viento que hace , las tejas del tejado de la iglesia se estan haciendo peligrosas, creo que empiezo a entender porque en Ohanes hay tantos locos, debe pasar como en l'Ampurda que la Tramuntana vuelve majaras al personal, aqui los vientos son de Poniente o Levante segun soplen, no se cual de ellos tiene mas mala leche(a mi el viento me pone asi ,de mala leche).
Magda el melazo es una enfermadad de las plantas que desprende una sustancia pegajosa.
Bueno guapa que te lo pases muy bien mañana y que te regalen muchas cosas ,una abraçada.
Se me olvidaba tengo vacaciones en el mes de agosto,el 25 de julio salimos para montreal y volvemos el 15 de agosto, asi que ya podeis estar guardando la segunda quincena para daros un voltio por aqui, esto es estensible a todos, si venis os hare correas, migas , gachas, arrocillo, pimenton,andrajos,guisote,soplillos, ajillo etc. ,mejor me lo pienso porque sino me voy a pasar el dia en la cocina, bueno algo me esforzare.

serpentina ha dit...

Hola guapa, veig que hi ha persones més previsores que jo i es posen "l'alarma felicitadora" del móbil un dia abans; el meu, no serà fins demà (exactament a les 9 del matí)...nevi, plogui,faci una tramuntanada o acabi de sortir de guàrdia i no entengui per on m'estan atacant...que sonarà, sortirà un horrible pastís a la pantalla (aixó no va ser idea meva, és d'ells) i dirà "aniverssari Magda"...i jo trucaré o ara que ja sóc molt moderna t'enviaré calideses dins aquest blog amic.Molts petons Magda, mira em prendré una creveseta pensant en tú.Avui he anat a BCN i quan he tornat plovia, plovia poquet però ha quedat al aire aquella olor...quina meravella!!!

Dolors ha dit...

Per molts anys Magda. Molts petons i una abraçada ben forta.

Enric ha dit...

Felicitats, amor de la meva vida. M'agrada compartir aquests anys amb tu. Avui ets una mica més gran. I amb la nostra alegria seguim compartint.

Anònim ha dit...

Bonita fiesta virtual se ha montado.
FELICIDADES Magda, amiga querida!!!, MUCHAS, MUCHAS FELICIDADES, un abrazo largo y tranquilo.
¿Os imaginais el banquete que nos prepara Susa? Casi que empieces y vayas probando si se puede congelar alguno de los platos.
Lo de serpentina ¿es una adivinanza? porque yo creo estar segura de quién es: chiquitita, ojos claros....¿se admiten pistas de este estilo?.
Magda queria darte las gracias, a parte de por tantas cosas, también por tu escrito a Joset, que lo hago mio -ya se que tú me dejas- porque plasmas mis pensamientos, describes sensaciones muy muy parecidas a las mias, el personaje impredecible ese tampoco tuvo en cuenta que ella y yo habíamos quedado para ir a merendar un día y todavía ni habíamos concretado cuando, pero estaba pendiente "para ponernos al día", osea que Joset me iba a someter a uno de esos interrogatorios minuciosos tan suyos, pero es que... ya tocaba!!!.
Bueno pues eso: GRACIAS también por eso (tenía pendiente dártelas).
Que seas FELIZ querida amiga.

Anònim ha dit...

Bueno, por fin, ha llegado el 11 de abril je,je,je......
Zorionak bihotza, Zorionak maitia! no cal que digui quien soc.Verdad?...
Maite zaitut!
Yo también quería asomarme a esta ventanita y ahora entre que preparo la comida pues eso Zorionak!!!! Luego te llamo para que nos oigas cantarte.

Josep ha dit...

Per molts anys estimada Magda! Un any més de felicitat ben aprop teu. Una abraçada molt molt molt forta (i llarga com diu la Pepa)

Magda ha dit...

Arribo, una mica tocadeta, més d'una cervesa ha caigut en una bolera on m'han portat la gent de la feina i .... he quedat la última, però és que estic convençuda que em movien la pista, no pot ser d'una altra manera.

Gràcies a tothom.