dissabte, 19 d’abril del 2008

Biblioteca de Reus: FELICITATS


No va poder ser ....


A les set va ploure una mica i no es van refiar. Tota la festa es va transportar a l'interior.


Només el drac i els diables van deixar anar els seus focs a fora, davant la façana i sota els núvols.


De fet va quedar fantàstica. Diables, gegants, dracs ... ballant i movent-se de manera espontània pel recinte de la biblioteca. Música, gralles, 600 talls de pastís repartits. La canalla feliç i les autoritats barrejades amb els assistents, sense gairebé cap protocol.


Els discursos van quedar una mica apagats i el guió desdibuixats. Entenc que per als organitzadors, que havien fet una feina intensa durant dies, fos una mica frustrant. Els diables no van poder encendre el pastís amb el seu foc i es va perdre el moment previst perquè determinats polítics bufessin les espelmes. No tothom podia sortir a la foto. Però a canvi de cares concretes i públiques, la foto recollia totes les cares de la gent de Reus, sense noms concrets, només això, la gent de Reus que eren allà celebrant el cinquè aniversari de la seva biblioteca.


La gent apilada sumava entusiasmes, si no es sentien els discursos institucionals no importava gens. El que contava era la festa i aquest sentiment s'estenia entre els assistents i es feia notar en l'ambient.


Les millors paraules les del Xavier Amorós, el poeta que dona li dona nom i, per tant, qui té més autoritat moral per parlar:


- Estic content – va dir l'Amorós – mai un aniversari d'una institució pública s'havia celebrat d'aquesta manera tant festiva i tant poc protocol·lària.


Enhorabona, gent de la Biblioteca Xavier Amorós. I per molts anys!..

3 comentaris:

meiga ha dit...

Parabéns tamén dende Vigo, xente de Reus.

Josep ha dit...

Doncs jo em quedo amb les paraules de l'Amorós, doncs está molt bé que a la foto de les festes surti la gent; els polítics, famosos i protocols varis ja en tenim prou a la tele.A mí m'agrada veura al poble...(i els pallassos; jejeje).(Bé, el director també m'hagués agradat veure-l)

Dolors ha dit...

He vist las teves fotus. Molta gent també, com a la festa de les
Ikastoles.
M' estic preparant la maquina per si demá soc capaç d'anar al jutjat, al judiçi de 26 OKUPES.

Pero estic sense cotge, dons el Marc el necessita per portar coses al jutjat.

Quina cosa més absurda,

Si hi vaig, i faig fotus les enviare, sinó ja dire com continua el judici.
petons.