divendres, 15 de febrer del 2008

Seguretats

Dissabte 16 de febrer a Les Borges del Camp, a Donosti, a Vigo, a Ohanes, a Terrassa, a Calella, a Mèxic....

Fins ara el cel ha estat una mica cobert, però sembla que sortirà el sol. Me n'alegro per la Lola que és a Calella, però on són aquests 20 litres diaris d'aigua que haurien de caure durant quinze dies per omplir els pantans? Les pobres plantes de Torre Sans fan mala cara i hauria de regar una mica, si ho faig tindré càrrecs de consciència i si no ho faig també. Massa sovint ens toca escollir la menys dolenta de les opcions possibles. Es clar que hi ha una altra manera de mirar-ho, si rego és una opció bona perquè les plates ho necessiten i si no ho faig és una opció bona perquè fa fred i avui, dissabte, puc aprofitar per quedar-me tancada dins de casa, amb la calefacció posada i mirar d'alleugerir aquest nou refredat que apunta. Estic una mica cabrejada, ja és el tercer refredat d'aquest any , tot i que podria estar contenta perquè no he hagut d'agafar cap vegada la baixa, ni estic tant malament com per quedar-me al llit, en canvi els meus companys de feina gairebé tots han passat grips de febres altes, alguns dues vegades. Què serà que a Tarragona hi hagi tanta grip? Serà l'aire contaminat de les químiques? Quina putada viure en un espai contaminat. Però estic contenta de ser aquí, a Torres Sans, amb l'Enric, les gosses que corren per fora, el cant del ocells, les plantes... Però les plantes fan mala cara, els cal aigua. Sortiré a regar? No ho sé, amb aquesta sequera sap com greu i a més millor em quedo dins de casa, amb aquest refredat que apunta .... Perquè collons torno a estar refredada? Però estic contenta de no tenir febre. Hauria de ploure ... però llavors la Lola a Calella ... Definitivament em quedo dins de casa, amb la calefacció, però, la despesa energètica ...

Em quedo! Obro l'ordinador i escric: Però, amb la pila de roba que hi ha per planxar, quedar-me asseguda .... Ep, ahir no vaig escriure res aquí, i m'agrada dir alguna cosa cada dia. Així doncs:

Bon dia, és dissabte, 16 de febrer, a Les Borges del Camp, a Donosti, a Vigo, a Ohanes, a Terrassa, a Calella, a Mèxic.... són més de les onze del matí i encara vaig en pijama.

Ahir no vaig escriure perquè no vaig ser a casa fins tard, i a la nit estava cansada i me'n vaig anar al llit, és que m'apunta un nou refredat. Avui hauria de fer moltes coses, són mes de les onze i vaig en pijama, però abans de res faré una nova i breu entrada al bloc, a veure, què dic? Primer de tot, bon dia, naturalment. Així dons: Bon dia, és dissabte, 16 de febrer, a Les ... Però em sembla que m'estic repetint. Ara no sé que fer. Esborro el que he escrit i començo de nou? Si ho faig perdré molt de temps i m'hauré d'inventar una altra història, si no ho faig ...

De fet, avui, havia obert l'ordinador amb la idea de parlar del Bardem per explicar el paperàs que fa a "No es país para viejos". Després he pensat que no, que del Bardem ja en vaig parlar un altre dia i que millor parlava de la pel·lícula, que em va agradar molt, de la manera com es recrea amb el suspens, del final inesperat, de com tracta de bé la càmera el punt de vista dels personatges.

Immediatament m'ha vingut a la ment la mirada del Bardem i he pensat que a aquella mirada no li demanaria un fill ni boja. Per tant, millor centrar l'entrada d'avui en el Bardem i no en la pel·lícula.

Però si parlava del Bardem, em centraria sobretot en la seva mirada. Llavors he pensat que de fet, del que tenia ganes de parlar era de mirades, la del Bardem ( a l'oest), les mirades immortalitzades per la càmera del Pep (a l'Est) I una mirada especial que vaig descobrir l'any 80 a Figueres en un nen de 9 anys, una mirada que mai no he oblidat i de la qual sempre he volgut escriure. Fins i tot vaig intentar començar una novel·la centrada en aquella mirada.

Ja ho tinc! Avui parlaré de mirades ... o potser no, potser d'aquell nen de 9 anys, l'any 80, a un barri marginal de Figueres. Sí, la marginalitat, tema interessant. Algunes persones ens hi sentim atretes de manera especial, busquem la manera de captar-la, amb la càmera, per exemple, com la Diane Arbus, a qui el Pep ret homenatge a Beguirada .

Beguirada! Sí, vull parlar de mirades.

El rodamón del Pep! No, la mirada no, la marginalitat és el tema que m'interessa.

Cal que prengui un decisió: Cine, mirades, marginalitat.... I si ho deixo córrer? Són més de les onze, vaig en pijama, les plantes fan mala cara, hi ha una pila de roba apunt per a la planxa... I amb aquest refredat que no em deixa pensar ...

8 comentaris:

Josep ha dit...

Qualsevol que llegís la teva entrada, estimada, podría pensar: "aquesta noia está feta un lío". Pero a mí m'encanta perque tots aquets dubtes, tan ben explicats, són els que tenim la majoría dels mortals a l'hora de fer quelcom un dia de festa. Tantes cosses per fer! i a vegades. tant poques ganes! Una vegada, un director de una empresa a la que vaig trevallar fa anys, em deia: "Josep, no hi ha rès que no puguis fer demá". No sé si creure o no aquestes paraules contraries a allò de "lo que puguis fer avui no ho deixis per demá", pero simplement, quan em conve n'agafo una o altre, d'opció. I em quedo tant tranquil! jejeje. A vegades, tenim massa pressa. I aixo es una de les cosses que m'agradan d'Asia, al menys del sudest. "calma asiática", recordes Magda?. Sí, possiblement caldrá fer les compres, arreglar la roba, regar les plantes si no volem quedarnos sensa per una bonna temporada doncs el temps, que és marevellòs per les meves fotos, es fatal per la falta d'aigua. Aquí els pantans encara están al 70% però aixó no pinta gens be, no.
El passeig d'ahir a la tarda va ser bonic encara que llarg i una mica massa cansat. De casa, riu avall fins al mar; part vella donostiarra (alde zaharra), esglesia de Sta. Maria, port de Donosti a on captaires (i altre gent) prenian el sol abans de la feina, amb la bota ben plena i els seus gossos. Més enllà, una mica amagats, una furgoneta de polis (no sé qué hi feient al port a part de pendre el sol també). Despés vaig seguir cap l'Alderdi Eder (parc bonic) al costat de l'ajuntament per acabr devant del Bon Pastor, a on la Miren i uns amics estavan prenen una xocolatada.
Ja fa uns 15 dies que fa sols sensa parar i no es veu cap núbol. Només els de les meves antigues fotos que, malauradament, no puc fer ploure. Pero... plourà, segur que plourá!!!!

Magda ha dit...

Els teus passejos, carregat amb la màquina, són un extraordinari regal. Les fotos, a més de boniques, estan construint un magnífic reportatge visual del teu país d'adopció. I sí, amic, plourà, no podràs sortir a caminar, però faràs meravelles des del balcó del marquesat. Me'n vaig a fer el dinar. O potser abans ...

meiga ha dit...

Escribo aqui dando por suspuesto que todos pasareis por este lugar en algún momento, lo mismo que en mi etapa santiaguesa, en que para encontrar a alguien bastaba ir al Mirador de la Alameda que siempre había allí alguien de la "cuadri".

En primer lugar decirte, Magda, que todos tenemos cientos de dias asi, llenos de idas y venidas.No te creo loca por ello ¡que sería yo entonces!

Y en segundo lugar un par de recados:

Ya tienes listas las fotos que no pude adjuntar el otro día con la segunda entrega.

Y hablando de fotos, Josep , qué podría decir. Imposible ningún comentario que no quede muy por debajo de la calidad de las fotos y del sentimiento que hay en cada una. De todos modos te dejé un texto en la foto del árbol floreciendo. La iba a poner ayer, pero ya he visto hoy al entrar que llegue con retraso a unas cuantas sopresas más.

Leandre ha dit...

Magda, ves a regar! Je, je, je. Es broma. No hi a millor contacte amb la terra com el que donen les plantes. I a la “pertinaz sequia” que la bombin. Acollonits per si ens morim de set. Acollonits per no malbaratar. Acollonits. Aquesta és la qüestió. Un jardí ben floridet.
Un plaer llegir les teves cabòries.

Josep ha dit...

Tens raó Leandre. Ahir anunciavan a la tv autonómica una peli de plagues de llagostes a USA. Aquets americans sempre están amb el mateix: plagues de tot tipus, asteroides que cauen i ens poden aixefar, contubernis terroristes de tot tipus que acabaran amb el món, diluvis que ens ofegaran, tifons que s'ens enduran... la questió es acollonir al personal!. Deia un llibre d'un pensador (USA, of course) que seguia de ben aprop l'Aznar, que el tema es acollonir al personal, doncs una gent acollonida no pensa en el govern i en lo malament que ho fa; per tant, aquest govern apareix sempre com la salvació de tots els mals que ens envolten. Que els bombin, sí!

Magda ha dit...

Honorable doctor, és tot un honor trobar-vos per aquestes humils pàgines.

Leandre ha dit...

Això d’honorable, m’honora, senyora! No sabent quins bons turments mos han d’afligir l'avenir he pensat de retrobar allò que hem viscut de resquitllada. De moment tingueu-me per bon receptor i xafarder number 1. Amb els millors desitjos.

Anònim ha dit...

El Leandra sempre renegan, com estas guapo?