dijous, 10 de gener del 2008

Vilallonga del Camp


A la casa del Ricard no hi ha cap siurell entre els milers d'objectes escampats arreu sense ordre ni concert, sense cap estètica imposada. El valor d'aquest objectes no és econòmic. És un valor que creix al llarg dels anys a mesura que acumulen les històries d'aquells que els remenen i els fan seus. D'aquells que amb les mans, els ulls, la boca o l'oïda, conversen amb ells.



A casa del Ricard no hi ha sobrassada. Hi ha llonganisses (altrament dit botifarres), moltes, fetes amb cura després de matar el porc. No hi ha ensaïmades, hi ha pans de quatre quilos, fets en forn de llenya, que duren dies sense assecar-se. No hi ha ginebra, hi ha mistela envellida en bótes de roure . No hi ha garrofes, hi ha sacs i sacs plens d'avellanes plegades (altres diríem collides) a pocs metres de la casa. Hi ha, sobretot, i és potser el més deliciós, patates, que es fan al caliu i es mengen calentes, ben banyades amb oli premsat al soterrani.
Perquè de les moltes coses que té el Ricard a casa seva, potser el que ofereix amb més delicadesa són les exquisides patates de ..... ........ ................................ ............................. .......

P R A D E S








5 comentaris:

Anònim ha dit...

Entre les botifarres i les patates al caliu, quan torni de Vietnam m'en vaig de pet cap a casa del Ricard, sigui on sigui!!!!!

meiga ha dit...

PROLONGACIÓN POR EL TACTO

Boas noites Magda, e tamén para tod@s os que pasades por aquí a ler un bocado antes de ir durmir.

Hoy es 10 de enero, mi hijo mayor está de cumpleaños:16. Por asociación de ideas recuerdo ahora una de las técnicas que nos explicaba la comadrona que nos preparaba para el parto sin dolor. Se llamaba técnica de "prolongación por el tacto". Quizás a alguien le suene o la practique.
La idea consiste en cerrar los ojos, tomar conciencia de los objetos o seres con los que estamos en contacto, y a cada inspiración y expiración profunda y relajada, sentir que nuestro cuerpo, nuestro ser no acaba en nuestra propia piel, sino que se continúa sobre el suelo que estamos tendidos, y por las paredes que rodean a ese suelo, y y por las manos que tocan nuestras manos... Cuando se hace bien, es una sensación de apertura y relax, de ser todo con todos.
Ahora que leía tu entrada de hoy, Magda, me sentía "prolongada" más de mil kilómetros hasta la casa de Ricard, esta vez por el tacto y los sabores virtuales.
¿Virtuales o reales? Habría tanto que discutir... alguna vez me he cruzado en el camino con gente que afirma que las experiencias a distancia, las relaciones a distancia son mentiras que algunas personas se cuentan a sí mismas, que lo único posible y durable son aquellas experiencias y relaciones inmediatas y físicas del día a día... Puedo admitir que , evidentemente el lado físico ayuda, pero yo, que cada vez estoy más convencida de ser extraterrestre, siempre defenderé que es real sencillamente aquello que siento como real, porque lo vivo y creo en ello... Me resulta extraño e incomprensible ese pequeño mundo de esas personas, que se acaba justo donde les alcanza la vista y que ocupa el espacio justo donde caben sólamente las personas que saludan cada día.
Incluso me irrita que alguien pueda decir que es mentira que os vea sonreir cada noche a través de esta ventana que has abierto,Magda, o que no sean ciertas la vibraciones que yo siento que me llegan, o que puedan afirmar que la ría de Vigo se acaba ahí donde mis ojos miran, y que no llega en realidad hasta las aguas del Urumea o las playas de Callela.

Hablabais en entradas y comentarios anteriores de mantener vivas las inquietudes... El día en que yo cumplí los 16, como hoy mi hijo, rebosaba inquietud por cambiar todo mi mundo, y me alimentaba de discursos decididos donde buscaba verdades imperecederas.

Hoy unos cuantos años después, hay cosas a las que aún no renuncio, pero confieso que mi dieta ha cambiado, y que son muchas las veces que repongo energías a base tangos y boleros.Ya sabeis : "Dicen que la distancia es el olvido, pero yo no concibo esa razón..."

meiga ha dit...

Vaya Pep, así que estábamos escribiendo al mismo tiempo. Para que luego digan que las vibraciones no son reales

Anònim ha dit...

Bueno, companys i amics estimats, m'en vaig cap a l'aeroport de Loiu per agafar a les 5 l'avió que em portarà a Frankfurt i al vespre un altre cap a Bangkok. Conectaré quan pugui. Una abraçada a tots i no deixeu d'escriure!

Anònim ha dit...

Pep,

Venim amb tu, ja ho saps. La meiga ho ha explicat perfecament.

Se Alicia, explicáchelo perfectamente. Iso era máis ou menos o que quixen dicir no inicio. Estiro os brazos para atoparvos.

Ah, e moitas felicidades ao hombrecito Victor, xa sabes que algúns consideran que a mayoria de idade debería de ser aos 16.

Benvido, Victor, ao mundo dos adultos, aínda que, por favor, nunca che esquezas do neno.

Respira a fons tot allò que et trobis i nosaltres ens impregnarem de les teves sensacions.

Bon viatge amic Pep i gràcies, altra vegada, gracies per ser-hi.